Tereza

Měsíčník Právní rádce v říjnu publikoval již čtvrtý přehled právniček, „které spojuje nejenom úspěšná kariéra, ale také maximální nasazení a vliv (nejen) na jejich okolí.“ Do výběru Královny českého práva 2018 se přitom v rámci Tipů redakce umístily hned dvě naše partnerky — Vladislava Nejedlá a Tereza Jandáčková. Obě jsou zakládajícími partnerkami advokátní kanceláře NOVALIA a máme velkou radost, že se jejich práci dostává i mediálního uznání. Projít si na celý jmenný seznam Královen je možné také na stránkách České advokátní komory.

Tereza zároveň poutala pozornost na konferenci Smart Future organizovanou ekonomickým deníkem E15 a zpravodajským portálem INFO.CZ. V rámci bloku věnovanému Čechům ve Silicon Valley potvrdila, že zájem Čechů o působení ve světové kolébce technologií pořád roste.

Deník E15 však zdůraznil její slova, že překážky mohou na podnikatele čekat hlavně na české straně. „Když se podívám na jednání s úřady v Česku, je to pro Američany naprosto nepochopitelné,“ uvedla Tereza.

Tématům souvisejícím se startupy se pak Tereza věnovala také v šestistránkovém rozhovoru pro magazín INFO LAB s titulkem Start-up jako cesta k tučnému důchodu. Podobně jako na Smart Future potvrdila, že startupy řeší právní otázky čím dál častěji.

Přicházejí hodně často, a to i úplně na začátku, při první myšlence. Potřebují si totiž třeba jen na hodinu sednout s právníkem a probrat s ním, zda je takový nápad vůbec právně možný. Někdy se stává, že je myšlenka právně příliš komplikovaná. Startup také ještě nemusí být připravený na získání případné licence k podnikání,“ rozpovídala se Tereza.

Mluvila také o některých z našich klientů: „Myšlenka může být i drahá a startup nemusí mít ještě investory. Anebo to je úplně naopak. Takto jsme třeba zastupovali Trisbee, které získalo licenci od České národní banky pro mobilní platby. Hodně mě teď zaměstnává na svých projektech CreativeDock, což je vlastně líheň nápadů ať už uvnitř, nebo pro velké korporace.“

V NOVALIA si zájmu o naši expertízu vážíme, to i ve formě vyjádření pro média nebo vystupování na konferencích. Dávají nám totiž příležitost přiblížit veřejnosti reálné potřeby zakladatelů startupů na straně jedné a na té druhé pomáhat v právní a byznysové edukaci samotného startupového ekosystému.